Delightedream Website

  • Kumpulan artikel Islami, sesuai pemahaman salafusshalih.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Nov 10, 2010

Doa Istri Untuk Suaminya

Ya Allah ,
Sekiranya suamiku ini adalah Pilihan Mu ,
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya.

Sekiranya suamiku ini adalah suami yg akan membimbing tanganku di JalanMu, Karuniakanlah aku sifat kasih dan ridha atas segala perbuatannya.

Sekiranya suamiku ini adalah calon penghuni SyurgaMU, Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawadhu akan segala perintahnya. Sekiranya suamiku ini adalah yang terbaik untukku di DuniaMu Peliharalah tingkah lakuku serta kata-kataku dari menyakitkan perasaannya.

Sekiranya suamiku ini jodoh yang diRahmati olehMu, Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala sifatnya.

Sekiranya suamiku tergoda dengan keindahan duniaMu, Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya.


Sekiranya suamiku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan Karuniakanlah aku kekuatanMu untuk aku memperbaiki keadaanya

Sekiranya suamiku mencintai kesesatan, Mohon Pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari keterlenaanya.

Ya ALLAH Kau yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku Kau juga yang Maha Mengampuni segala kehilafanku. Sekiranya aku salah berbuat keputusan, Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau Ridhoi

Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhiratMu

Sekiranya aku ingkar dan durhaka Berilah aku petunjukMu kearah RahmatMu

Ya ALLAH , Sesungguhnya aku lemah tanpa PetunjukMu. Aku buta tanpa BimbinganMu. Aku cacat tanpa HidayahMu. Aku hina tanpa RahmatMu

Ya ALLAH, Kuatkan hati dan semangatku Tabahkan aku menghadapi segala cobaanMu Jadikanlah aku isteri yang slalu dapat menyenangkani suami Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu
Bimbinglah aku menjadi isteri yang Solehah
Selamatkanlah hidupku didunia ini dan di akherat kelak:

Nenk Manda Amalia
Jabaliya Gaza strip, 10:33:11 AM | Wed, Nov 10, 2010
Sent from my BlackBerry® Torch
migrating from my posterous

0 comments: